Skip to main content

Kuala Pilah.... Pengalaman Pertama kat Sini
Aktiviti Jalan-jalan aje

Kat ruang ini, aku tak nak cerita interview aku dulu... aku nak cerita tentang pengalaman aku bercuti tanpa keluarga aku dan hanya ditemani oleh kawan baik aku, Duyut ke Kuala Pilah selama 3 hari 2 malam disini.

Hotel
Atas nasihat bapak aku yang pernah ke sini, maka kami pun ambik keputusan untuk sewa bilik di Hotel belakang Shell di bandar Kuala Pilah. Baru aje buka, bulan 6 lepas aje, so barang2nya masih baru lagi tapi disebabkan masih baru maka janganlah harap anda dapat layanan yang sopan dan santun dari para pekerja mereka. Budak2 nie tak ada pengalaman langsung kerja kat hotel agaknya. Disebabkan bilik yang penuh terpaksalah aku membayar bilik Dulux pulak, tapi agak murah lah jika dibandingkan Hotel di Bandar-bandar besar... Harga bilik dari RM65-250 semalam. Nak lebih murah, anda boleh pilih hotel di bandar kuala Pilah cuma depositnya agak mahal, tapi harga bilik dalam RM 45-200 sahaja. Hotel Bajet pun ada.

Pasar Malam
Terkejut mula2 dengan harga barangan kat sini, murahnya buah epal (China Epal Pear) 6 bijik hanya RM5 aje. Dari satu lorong ke satu lorong kami pergi pusing dan belilah beberapa tudung dan pin yang murah2 tapi kami terdiam dengan harga makanan goreng disini. Sebagai contoh Rangka Ayam yang hanya dijual dengan harga RM2.50 di Batu Pahat tapi ianya dijual dengan harga RM3.50-5.00 disini. Saiznya lebih kecik pulak tue. Kesian mama kalau datang kat sini, terpaksalah tunggu balik BP kalau nak makan rangka ayam goreng. Boleh beli buah aje... huhuhhu ^^

Panggung Wayang
Nak dijadikan cerita, hari kedua kami disana adalah perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Singapura di siarkan di TV2, tiba2 apabila balik ke bilik Hotel, Yut telah berjaya membuat TV 2, hilang siaran maka aku pun kembali ke rangcangan asal ke paggung wayang. Kat Kuala Pilah tak ada wayang so, kena ke Bahau atau Seremban. Bahau 20minit and ada lampu jalan tapi tak ada pilihan hanya ada lotus 5 aje, lagi parah hanya ada 3 movie aje: Melayu (Senario), Englis (Harry Porter) dan Tamil. Kalau ke Seremban 30minit, tak ada lampu jalan, and aku nie mmg tak tahu jalan kat bandar Seremban tue, cari Lebuhraya Utara-Selatan aku tahu. So, kami ke Bahau ajelah.

Air Conditioner a.k.a Aircon
Kawan aku nie, sepanjang 3 hari di Kuala Pilah memang berdepan masalah dengan aircon, bukan dia benci tapi sebaliknya. Obses sangat dengan aircorn, hari2 dia laraskan kekuatan aircon tue 16 Celsius, bila siang aku terimalah lagi kegilaan dia, bila malam aku naikkan laras ke 20 Celsius , aku terlelap aje dia turunkan balik. Esoknya, kat Panggung Wayang, terus sesak nafas, aku? aku sedang menangis layan Harry Porter. Aku pun kena gak tempais sejuk nie, disebabkan aku tahap permalas nak pakai selimut, so aku pun kenalah gak krem atau kekejangan otot sampai jari2 kali aku naik menegak, sakitlah jugak tapi aku mmg Malas nak layan perasaan sakit2 nie. Makin layan, makinlah sakit.

Makan
Pernah makan nasi Ayan RM8? bukan spesial atau nasinya digoreng, nasi ayam biasa sahaja, kosong... Nasi+Ayam+sup+salad. Memang tinggi harga makanan2 kat warung di kawasan ini, bergitu juga dengan harga sarapan. Maka janganlah terperanjat jika makan di kaki jalan lebih mahal dari makanan segera seperti KFC. Dijadikan cerita masuk hari ke 2 dan ke 3 kita orang makan aje kat Marrybrown dan Dimino Piza, lebih murah dan banyak pilihan.

Comments

Popular posts from this blog

Another Tips: Saya nak beli TV baru

okey, 7K hits means 2nd series of the post perlu dikeluarkan. So, kat sini nak kongsi Tips mudah yang boleh anda guna pakai untuk mencari TV paling sesuai untuk diri anda atau keluarga. Aku akan gunakan the simple tips untuk anda tahu TV mana yang sesuai; dari segi jenis TV (Plasma, LCD dan LED) dan juga segi Saiz (24" 36"41" atau sebesar mana yang sesuai) serta jenama yang practical untuk anda (Samsung, Sony, Panasonic, Toshiba, LG atau Sharp). Kali nie sedikit berbeza dengan Tip2 membeli Handphone yang lebih kearah cara nak dapat harga dan promosi yang terbaik; kat sini lebih ke arah tip memilih model TV yang terbaik. Start dengan; 1. Memilih jenis yang sesuai Antara Plasma, LCD dan LED yang mana sesuai? Jawapan yang selalu aku berikan kepada para pelanggan yang menanya adalah 1. Encik boleh tengok sendiri perbandingannya (Ajak tengok semua jenis kat kawasan pameran) 2. Boleh saya tahu jenis Signal yang Encik guna kat rumah? (Astro/Unifi/Internal@External Ant

Khasiat Kayu Sepang...gunakan untuk rawatan kulit dan luka kecik dalaman

As aku sibuk sikit semenjak dua menjak dengan kertas kerja yang tak siap2 dan GAGAL untuk kali ke 2.....paper yang aku ambik...maka jarangnya aku meng updatekan blog nie. Tapi janji tetap janji maka aku cari idea gak cerita terbaru yang mungkin boleh membantu ramai kawan2 perempuan diluar sana yang ada masalah kulit tapi tak nak abiskan banyak duit beli barangan kecantikan di pasaran yang tak tahu kesahihannya tue... lagi2 sekarang macam2 jenama tumbuh bak cendawan... Penah dengar tentang Kayu Sepang? Okey kalau anda baca blog aku mungkin anda tahu aku ada masalah kulit yang agak teruk... bekas luka disebabkan gigitan kutu kucing aku tue. Sebagai muslimah aku tak boleh upload gambar tanggan and kaki aku yang tak cantik tue di sini sebagai bukti tapi anggaplah ianya memang teruk...mungkin cari gambar orang lain sebagai contoh....dipendek kan cerita; aku dah pergi jumpa Dr Kulit; ubat sapu yang harganya cecah RM150.00 sebotol itu belum dicampur dengan harga consultation dengan

Another Tips: Saya nak beli TV Baru.... 4K LED UHD Vs. OLED

Dah hampir setahun aku upload tip nak beli TV baru... and selalunya aku uploadkan tip2 beli barangan lain... tapi disebabkan soalan-soalan yang ditinggalkan semakin banyak sehingga aku x perasan pun kena open loading tue..... hohoho... sampai bermingu soalan itu tak terjawab... maka aku upload 1 lagi post untuk menjawab soalan tentang Teknologi Baru TV yang sering ditanya oleh ramai orang... Nak beli TV tapi mana lebih bagus 4K LED UHD atau 4K OLED? Basic Idea, apa itu OLED Teknologi dan LCD Panel dalam LED TV   sebelum aku menjawab; kalau ada yang nak Tanya soalan basic tentang tip2 nak beli TV seperti beza Plasma, LCD, LED?.... nak beli Saiz apa yang sesuai?...nak pasang Astro, Antena aje, Hyppo TV nak pakai jenis mana? sila ke Post yang pertama, disini .  Post ini hanya untuk membezakan 2 jenis Teknologi Skrin yang baru untuk rujukan bakal pembeli sahaja. Apa itu OLED? OLED adalah teknologi skrin yang dicipta oleh SHARP, teknologi ini adalah singkatan bagi perkat