Skip to main content

Drama TV 2013 ; Seasons Finale and Sequence of My Favorite Drama (From US,HK, JAPAN and KOREA)

Sedang menulis resume semula bila ada interviewer yang tanya "Kenapa nak guna Job Street?" maka rajinkan diri menaip semula. Tapi tiba2 rasa malas datang pada diriku ini... huhuhu....memikiran rancangan kegemaran ku bakal di tamatkan;sedih.... bukan semuanya..... dan ada gak berita baik dimana cerita kegemaran aku zaman sekolah Menengah dulu di sambung semula dan paling bestnya; heroinnya di kekalkan. Aku minat hero gak, bukan heroin aje...tapi ah...tgk ajelah apa yang aku nak cerita;

Season Finale;

How I Met Your Mother




Yes, Sekurang2nya bakal di ketahui siapakan isteri kepada Ted (semua dah tahu, baca ajelah blog dia orang). Peminat drama nie, secara jujur ada naik and turunnya ikut season. Kira aku paling blur season 6-7, tapi season 8, ianya bankit semula dan season 9 dan terakhir nie harap akan tamat dengan gemilangnya. Aku minat dengan Barney lakonan Neil Patrick Harris (Bukan sebab dia Gay atau ayat kasanova dia dlm drama nie) tapi dia memang lawak gila~ nak kasik link online kat bawak nie, tapi atas nasihat adik aku, aku abaikan aje keinginan nie. Good Luck and hope I can collect all the DVD Seasons Collection. (Macam angan2ku dengan Smallville)

http://en.wikipedia.org/wiki/How_I_Met_Your_Mother




CSI: NY




aku tak faham kenapa CBS cancel kan season nie awal tahun nie. Tapi aku kena terima kenyataan untuk CSI franchise drama; NY, paling teruk walaupun pada mata seorang perminat aku rasa Los Vegas yang macam dah kelaut and hampir hilang semua pelakon utamanya (selamat masih ada Nick and Sarah) okey, aku dah kelaut gak nie. Mac dah semakin lebih kepada cerita peribadi dan bukannya kepada kecekapan para CSI kat NY; Yang buat aku hairan Miami hampir gagal bila banya kisah peribadi di masukkan tapi sebab banyak sangat ke'gilaan' dalam kisah cinta maka ianya selamat. Tapi NY??? dah 3 season melaut...So, Good Bye Mac, Danny, Lindsay dan all the cast.


Sequence Drama

Triumph in The Sky II




Cuba banyangan selepas 10 tahun; anda akhirnya dapat tahu apa yang berlaku dengan hubungan cinta hero dan heroin anda. Aku perminat Myolie Wu (selalunya watak lawyer; aku suka atau bini yang garang dan gila2 dalam drama HK) sebagai Zoey, sebab watak dia yang gila2 dan baik dalam drama nie aku mmg guna nama 'Zoey' untuk nama dia pun selama nie. Best gak sebab season 1(2003); Zoey pilih untuk bersama Sam dan bukan Isaac tapi season nie watak 'Zoey' dimatikan dan diganti dengan Summer and couple dengan Isaac. Kira kalau perminat Ron Ng yang kecewa pada season 1; cinta hero anda akan berbalas pada season nie. Tapi macam rasa aku  aje yang semakin tua sebab kenapa Hero2 dalam cerita nie semuanya nampak tak banyak berubah dari 10 tahun dulu??? per...gila..kecuali Francis Ng dia mmg dah Tua... Follow than here:

 http://www.gooddrama.net/hong-kong-drama/triumph-in-the-skies-2

Both sebaya; 36 tahun (1979-2003) tapi Zoey
tetap nampak muda

*Aku tak berapa suka watak Jayden lakonan Julien Cheung... kenapa dia jadi maca tue? mungkin sebab Sanmul Chan, tak ada...so, wujudlah watak Jayden tue (banyak sanggat cinta 3seginya kali nie)
p/s; selepas episode 10 aku dah tahu knp aku x suka...sbb selalu dia couple dengan Zoey tapi bila dia jadi adik beradik...rasa, fantasi couple aku mcm ..... geli.....
** BTW, aku perminat fanatic Drama HK sejak 90'an lagi, sembunyi2 tgk TV kat dapur lepas balik sekolah TV2 pukul 7.00 mlm, rasanya TVB tue dah jadi channel wajib tonton. Best duduk Johor nie sebab Channel Indonesia and Singapore pun kami dapat tonton x payah ada Astro...wah bestnya zaman tue~
**Selepas menonton episode ke 20 dari 40 episode; aku sarankan x payah tgk. Buang Masa aje. Baca synopsis aje dah hampir masuk episode 30; kalau buka forum HK siap dah tahu ending macam mana lagi~


tapi kalau nak tgk gak, link :
http://azdrama.sx/hk-drama/1369-triumph-in-the-skies-ii/


Office Girls aka Shomuni (ショムニ)



Chinatsu Tsuboi; mmg gila...cerita nie ada lagi. Just start bila Along belanja DVD season 1... lepas tue ayun belanja season 2+ special season...tup2 ada lagi...dari 1998. 2000 and 2002. 11 thn selapas tue. Cerita untuk orang yang gagal dan bangga dengan keupayaan sendiri. Khas untuk aku agaknya~ UNNI FIGHTHING!!!!


Nak kongsi cerita apa yang aku tgh tgk sekarang...

On Show

08/2013

Ryoko Hirosue punya pasal, tapi seminggu 1 episode aje...Geram gila~
another fantasi couple sbb heroinya 30an dan heronya 20an....bela anak ikan~
Cerita nie dah semakin mengarut tapi buat aku teringin sangat ge Jepun naik keretapi laju tue ke Gunung Fuji.

selepas berakhirnya kegemilangan dramacrazy, aku berpaut pada:
http://www.gooddrama.net/japanese-drama/starman


and

Good Doctor by Joo Won


Seorang Doktor yang "istimewa"; Dialog yang aku suka bila Assit. Prof. Dr Kim kata " Dia mengidap sindrom down (lebih tepat; kekurangan dalam komiasi dengan orang lain tapi mampu menghafal apa yang dibaca, didengar atau dilihat),genius?atau otak yang berfungsi hanya kesan kecacatannya?" mmg jahat gila ayatnya tapi lakonan Joo Won mmg terbaik kali nie...dia mmg best pun belakon tapi watak jahat tue aku mmg tak suka (Baker King) and pahlawan bertopeng pun bukan kegemaran aku pun (Bridal Mask) or sebab dia digandingkan dengan orang yg aku x suka pun, aku x tgk gak (Ojakgyo Brothers and Level 7).... huhuhuhu...pendek cerita aku suka dia sbb dia ada dlm 1 Night 2 Days aje~ and dia undi untuk Jong Min


Link with sub:
Forum:

and kalau anda ada masa apa kata lepak tgk variety channel berikut yang aku layan sejak dulu lagi selepas berakhirnya zaman Love Letter; X-man and 7 heroin; akhirnya yang tinggal hanya:

1 Day 2 Nights Seasons 2

dulu masa seasons 1 nak dapatan link rancangan nie anda kena ikut group pengacaranya... lepas Jong Min masuk khidmat negara; aku join fan Page Lee Sue Gi and Jon Won tapi bila mereka berdua keluar dari season 2 dan hanya tinggal Jong Min maka terima kasih kepada Nurul (aku rasa dia layak jadi pengerusi perminat Jung Ming atau Kyote kat Malaysia nie; dia mmg rajin gila kongsi kat blog and FB dia ttg Jung Ming) atau boleh join perminat Joo Won. tapi lagi bagus sebab sekarang kat gooddrama dah ada group sub; so tak payah tunggu 3 minggu kalau nak join KBSWORD atau fan page; 3 hari atau setiap hari Rabu dalam pukul 5ptg waktu Malaysia dah ada.

Seasons 2 part 2



Sabar; semua episode adalah sama minggu dengan apa yang di siarkan di Korea; mana mungkin nak lagi yang terbaru???? kadang2 aku rasa nak taip bukan2 aje kat post yang mcm tue... huhuhu





Kamu nak ikut Fan page; anda ikut link sini:
1. Joo Won - rasanya dia makin popular sbb "Good Doctor" tapi kalau kat rancangan nie; rasanya dia sangat pendiam dan manja (terutama sekali dengan Tea Woong-dia orang banyak berlakon bersama and Tea woong gak yang ajak Joo Won join rancangan nie). Atas permintaan Joo Won juga; dah lama tak ada quiz pengetahuan am untuk game2 dalam rancangan nie. (kesian dia benar2 tertekan sbb dia tak banyak pengetahuan ttg common knowledge)



2. Jong Min mmg hero aku- siapa yang suka dia, aku akan suka gak and siapa yang tak suka dia akan aku block jugak..huhuhuhu~ gila...terutama sekali Si Kyung (terang2 dia tak suka jong min aku??? keluarlah dari rancangan nie!!!!)
http://jongminkoyote.blogspot.com/


3. the legend: it almost 10 years??
http://pikeyenny.wordpress.com/ and  http://boosaysharingiscaring.com/
dah lama dia orang tak aktifkan laman web nie tapi their the legend~ From China and US fans

kalau yang back to seasons 1; copy, past and go kat link nie http://kshowonline.com/category/15/1-night-2-days


dan

Shinwa Broadcast


dari jadi perminat Hye Syung ( official website: http://www.lworks.co.kr/HYESUNG) sahaja aku kini dah jadi pun members off Shinwa Chaoje... huhuhuhu..hanya selepas join episode pertama Shinwa Broadcast (...tiba2 suka Eric and Andy...huhuhuhu...Minwoo pun sekali..Junjin??? aku tak suka sbb dia buat Hye Syung aku macam gay...and Dongwa??? siapa tue...huhuhu..dia terlalu......over..) enjoy the link below and please if you fall in Love with any of the members become the official fan (http://z3.invisionfree.com/Shinhwa_Forever/index.php?)...than, be active to vote online and their will give you more and more free sub program~ kat Malaysia tak banyak sebab tue diorang tak pernah datang sini tapi Fan based kat South Asia nie adalah di Indonesia and Singapore...and konsert banyak kali dia orang buat kat Thailand...jgn tanya aku kenapa???? kat Malaysia nie Super Junior aje buat konsert laku....TVXQ pun suam2 aje kat sini...G-Dragon??? setakat 3-4 ribu aje perminat Malaysia yang lain semua perminat Korea and Japan yg datang ke Malaysia..

Jangan tanya kenapa guna gambar nie: sebab he just so CUTE (OXO)

so..sambung pasal SB; awal2 nie sahaja perminat tegar yang upload free: http://shiareagy.tumblr.com/
tapi di sebabkan sambung belajar ke China dia agak buzy..so dia stop... aku pun bertukar ke http://vimeo.com/user12358528 tapi banyak preview aje..so mula mencari alternative lain: http://crabbielife.wordpress.com/2012/10/07/eng-sub-shinhwa-broadcast-links-part-ii-episode-30-31/ tapi sayang dia dah stop sampai 49 sahaja; okey...kat sini mojority perminat Shinwa tahu yang TnV ikut jadual Shinwa dan bukan sebaliknya..so, setiap kali shinwa ada promosi album atau konsert akan berhentilah rancangan nie sementara dan bila bersambung konsepnya pun bertukar2... jadi..tak best and memeningkan tapi yang penting dia orang semuanya mmg kira otai dalam Variety Show kat Korea. 

any update; lepak kat forum http://www.shinhwacompany.co.kr/ (belajar guna huruf hangul dulu~)

Okey..ada yang tanya kenapa aku tak ada cerita fav. dari Malaysia ke? aku akan jawab ada..tapi sayang aku nie orang yang hanya mampu layan saluran maya sahaja...kalau nak kena langgan kat 'Tonton.com' aku mmg tak ada duit.. and banyak kesah2 adaptasi Novel kat Malaysia nie; so lagilah aku tak layan sbb aku mmg tak minat Novel...tapi aku masih support kalau cerita cerekarama...drama 40 minite tue...bila aku ada masa and kebertulan aku minat artis nya macam Banto, Nabila Huda, Nora Daniesh etc.



Comments

Popular posts from this blog

Another Tips: Saya nak beli TV baru

okey, 7K hits means 2nd series of the post perlu dikeluarkan. So, kat sini nak kongsi Tips mudah yang boleh anda guna pakai untuk mencari TV paling sesuai untuk diri anda atau keluarga. Aku akan gunakan the simple tips untuk anda tahu TV mana yang sesuai; dari segi jenis TV (Plasma, LCD dan LED) dan juga segi Saiz (24" 36"41" atau sebesar mana yang sesuai) serta jenama yang practical untuk anda (Samsung, Sony, Panasonic, Toshiba, LG atau Sharp). Kali nie sedikit berbeza dengan Tip2 membeli Handphone yang lebih kearah cara nak dapat harga dan promosi yang terbaik; kat sini lebih ke arah tip memilih model TV yang terbaik. Start dengan; 1. Memilih jenis yang sesuai Antara Plasma, LCD dan LED yang mana sesuai? Jawapan yang selalu aku berikan kepada para pelanggan yang menanya adalah 1. Encik boleh tengok sendiri perbandingannya (Ajak tengok semua jenis kat kawasan pameran) 2. Boleh saya tahu jenis Signal yang Encik guna kat rumah? (Astro/Unifi/Internal@External Ant

Khasiat Kayu Sepang...gunakan untuk rawatan kulit dan luka kecik dalaman

As aku sibuk sikit semenjak dua menjak dengan kertas kerja yang tak siap2 dan GAGAL untuk kali ke 2.....paper yang aku ambik...maka jarangnya aku meng updatekan blog nie. Tapi janji tetap janji maka aku cari idea gak cerita terbaru yang mungkin boleh membantu ramai kawan2 perempuan diluar sana yang ada masalah kulit tapi tak nak abiskan banyak duit beli barangan kecantikan di pasaran yang tak tahu kesahihannya tue... lagi2 sekarang macam2 jenama tumbuh bak cendawan... Penah dengar tentang Kayu Sepang? Okey kalau anda baca blog aku mungkin anda tahu aku ada masalah kulit yang agak teruk... bekas luka disebabkan gigitan kutu kucing aku tue. Sebagai muslimah aku tak boleh upload gambar tanggan and kaki aku yang tak cantik tue di sini sebagai bukti tapi anggaplah ianya memang teruk...mungkin cari gambar orang lain sebagai contoh....dipendek kan cerita; aku dah pergi jumpa Dr Kulit; ubat sapu yang harganya cecah RM150.00 sebotol itu belum dicampur dengan harga consultation dengan

Another Tips: Saya nak beli TV Baru.... 4K LED UHD Vs. OLED

Dah hampir setahun aku upload tip nak beli TV baru... and selalunya aku uploadkan tip2 beli barangan lain... tapi disebabkan soalan-soalan yang ditinggalkan semakin banyak sehingga aku x perasan pun kena open loading tue..... hohoho... sampai bermingu soalan itu tak terjawab... maka aku upload 1 lagi post untuk menjawab soalan tentang Teknologi Baru TV yang sering ditanya oleh ramai orang... Nak beli TV tapi mana lebih bagus 4K LED UHD atau 4K OLED? Basic Idea, apa itu OLED Teknologi dan LCD Panel dalam LED TV   sebelum aku menjawab; kalau ada yang nak Tanya soalan basic tentang tip2 nak beli TV seperti beza Plasma, LCD, LED?.... nak beli Saiz apa yang sesuai?...nak pasang Astro, Antena aje, Hyppo TV nak pakai jenis mana? sila ke Post yang pertama, disini .  Post ini hanya untuk membezakan 2 jenis Teknologi Skrin yang baru untuk rujukan bakal pembeli sahaja. Apa itu OLED? OLED adalah teknologi skrin yang dicipta oleh SHARP, teknologi ini adalah singkatan bagi perkat