Skip to main content

Honda City... bertukaran wajah baru 2017

I'm a woman, who sells a car

Secara jujurnya aku tak berminat nak update cerita tentang Honda nie, sebab aku jual kereta pun bukan banyak mana... cukup2 aje dengan aku punya target.. tak penah lebih walau sebijik... memang tahap permalas... but janji tetap janji dari aku update kat Facebook... better aku letak kat Blog nie...
Memang salah satu tujuannya pun, selain meluahkan emosi yang terganggu... aku kena jugak kasik ilmu yang boleh dikongsi....

so, This is the new Car in the CITY...

Secara jujurnya, ini antara langkas drastik yang diambil oleh CEO baru Honda Malaysia,  Katsuto Hayashi....  selalunya Malaysia akan ketinggalan setahun hingga dua tahun berbanding dengan negara Asia yang lain dalam perubahan model (facelift) dan sebagainya: jika berbanding dengan Thailand, Indonesia dan India... there are Honda high demand county... tapi this time, tak sampai empat bulan and here, we welcome a new Honda City untuk rakyat Malaysia.... dibuka untuk tempahan dan dijangka pengeluaran rasmi pada bulan March 2017.

Generasi Facelift ke-4 (City BMMC 2017)
* Lebih banyak features terkini
* Lebih banyak ciri keselamatan untuk setiap Variant
* Lebih banyak pilihan untuk pengguna dalam Segment B
(Mazda2 Sedan/Nissan Almera/Volkswagen Vento/Toyota Vios)


Dari cerita...which car yang bagus... better aku tulis apa yang berubah... dan wajarkah anda untuk menunggu dan membeli CITY Face-lift 2017 atau teruskan niat anda membeli model Honda City sedia ada.


 1. Pertukaran Wajah Hadapan dan Belakang

Kalau anda perminat Honda, this front Face is not new one... it was a copy paste... macam jahat pulak ayatnya... copy and adjust front face Honda Civic 2016... okey, that nice...

pertukaran imej hadapan memberi bentuk kereta ini lebih trading dan terkini... nampak mahal..dan berada di atas kelas atasan...




Tiada banyak yang berubah dibahagian belakang ini, tapi penamabahan untuk Varient V (full Spec) akan diberikan ekor belakang yang berlampu (Duck Tail Spoiler with LED Stop Light) penambahan yang sangat bebaloi... it cost you extra RM1200 jika model City 2013... it original and it was under HONDA product warranty for 5 years...





2. Berakhirnya Varient S+
City antara Model kereta Honda yang memberi pembeli sehingga 4 Variant untuk dipilih... but now, anda tak perlu tanya tentang beza antara S dan S+... kerana S+ akan simansuhkan... dan semua varient akan dapat antena kereta berbentuk Shark Fin dan Standard Audio untuk Varient S.... secara halusnya S+ adalah S...dan 1 benda yang sangat bagus... semua kereta dilengkapi dengan "Smart Entry" semua kereta dari Varient S ke V, adalah menggunakan "Start Button" sentuhan tanggan pada pemeggang pintu untuk mengunci dan membuka pintu kereta (varient 2016; hanya E dan V sahaja)

3. Camera belakang, Airbag, dan Kerusi kulit
 Camera belakang kembali.... ianya dihilangkan pada keluaran 2012.... dan kini ianya kembali pada varient V. Penambahan airbag pada varient E, dimana airbag sisi diberi....menjadikan jumlah Airbag berbeza untuk setiap Varient S(2)..... E(4) dan V(6).... dan 1 lagi penambahan ketara didalam CIty 2017 adalah kembalinya kerusi penuh kulit.... Yap, ianya diberikan percuma... namun ianya hanya disediakan untuk varient V sahaja (full Spec).


4. Warna Merah dan bukannya Biru
Warna HERO atau permilihan warna yang agak asing untuk generasi kali ini kekal Merah Delima (Red Ruby) dan bukanya Biru... mengekalkan warna sama generasi sebelumnya. Ini bermakna warna HERO biru hanya kekal pada Honda Accord sahaja. Tak perlu tanya, beli sahaja warna yang anda tak berapa suka... dan cat ke warna biru.... itu sahaja (hohohoho)... 

dulu aku diam aje bila customer marah2 kenapa Honda tak keluar warna biru... dan ada jugak yang sibuk marah2 kenapa Type R, tak masuk Malaysia..  secara jujurnya kalau tengok statistik Honda yang beli warna Biru nie tak lebih dari 200 unit... lebih sedikit dari Type X yang kami keluarkan iaitu 500 unit setahun.... Jangan cerita Type R lah.... kalau yang ada kat Malaysia nie pun kau kata Mahal... type R tue kau darap kan 2 harganya... jangan lupa harga Duty Kastam pulak... kau bukan ahli pahlimen Malaysia dapat perlepas cukai Kastam.... kalau kau rasa berbaloi untuk beli, maka buat tempahan pada kami... kami ambik masa 6 bulan paling lama untuk naikkan kereta tue dari Jepun, masuk kontena dan berlayar datang Malaysia... tempoh masa tak termasuk dengan urusan, KASTAM, JPJ dan BANK.... dan paling ramai yang beli adalah 2-3 orang setahun... tue pun tanya... separuh jalan dah penat... better beli kereta import KBU macam BMW tue...jadi berhenti cerita RIak nie... aku dah tak larat nak senyum pun... (^^)v


5. Harga Baru.... sama atau naik?
Ini antara soalan yang paling banyak aku dapat buat masa nie, aku baca aje whatapss tue tanpa membalas... bukan apa... ingat aku ada syer kat Honda agaknya... kalau kawan aku yang duduk HQ mungkin boleh kasik jawapanya... tapi tak kan lah nak rosakkan periuk nasi dia dengan harga kereta... better tunggu aje... benda nie rahsia syarikat... tak boleh suka2 beritahu orang... yang boleh aku beritahu 2hb nie HQ lunching, so masa tue dah ada harga.... 4hb semua cawangan dah ada kereta dan pertandingan serta aktiviti lain disertakan... mungkin lepas perasmian akan update kat blog nie ttg harga dan tawaran khas... Honda City....

* Harga Varient S sahaja berubah, yang lain kekal sama...
bagaimana aku boleh jual stok lama dan bukannya yang baru.... 1 soalan yang aku sendiri tak mampu nak jawab...


Comments

Popular posts from this blog

Another Tips: Saya nak beli TV baru

okey, 7K hits means 2nd series of the post perlu dikeluarkan. So, kat sini nak kongsi Tips mudah yang boleh anda guna pakai untuk mencari TV paling sesuai untuk diri anda atau keluarga. Aku akan gunakan the simple tips untuk anda tahu TV mana yang sesuai; dari segi jenis TV (Plasma, LCD dan LED) dan juga segi Saiz (24" 36"41" atau sebesar mana yang sesuai) serta jenama yang practical untuk anda (Samsung, Sony, Panasonic, Toshiba, LG atau Sharp). Kali nie sedikit berbeza dengan Tip2 membeli Handphone yang lebih kearah cara nak dapat harga dan promosi yang terbaik; kat sini lebih ke arah tip memilih model TV yang terbaik. Start dengan; 1. Memilih jenis yang sesuai Antara Plasma, LCD dan LED yang mana sesuai? Jawapan yang selalu aku berikan kepada para pelanggan yang menanya adalah 1. Encik boleh tengok sendiri perbandingannya (Ajak tengok semua jenis kat kawasan pameran) 2. Boleh saya tahu jenis Signal yang Encik guna kat rumah? (Astro/Unifi/Internal@External Ant

Khasiat Kayu Sepang...gunakan untuk rawatan kulit dan luka kecik dalaman

As aku sibuk sikit semenjak dua menjak dengan kertas kerja yang tak siap2 dan GAGAL untuk kali ke 2.....paper yang aku ambik...maka jarangnya aku meng updatekan blog nie. Tapi janji tetap janji maka aku cari idea gak cerita terbaru yang mungkin boleh membantu ramai kawan2 perempuan diluar sana yang ada masalah kulit tapi tak nak abiskan banyak duit beli barangan kecantikan di pasaran yang tak tahu kesahihannya tue... lagi2 sekarang macam2 jenama tumbuh bak cendawan... Penah dengar tentang Kayu Sepang? Okey kalau anda baca blog aku mungkin anda tahu aku ada masalah kulit yang agak teruk... bekas luka disebabkan gigitan kutu kucing aku tue. Sebagai muslimah aku tak boleh upload gambar tanggan and kaki aku yang tak cantik tue di sini sebagai bukti tapi anggaplah ianya memang teruk...mungkin cari gambar orang lain sebagai contoh....dipendek kan cerita; aku dah pergi jumpa Dr Kulit; ubat sapu yang harganya cecah RM150.00 sebotol itu belum dicampur dengan harga consultation dengan

Another Tips: Saya nak beli TV Baru.... 4K LED UHD Vs. OLED

Dah hampir setahun aku upload tip nak beli TV baru... and selalunya aku uploadkan tip2 beli barangan lain... tapi disebabkan soalan-soalan yang ditinggalkan semakin banyak sehingga aku x perasan pun kena open loading tue..... hohoho... sampai bermingu soalan itu tak terjawab... maka aku upload 1 lagi post untuk menjawab soalan tentang Teknologi Baru TV yang sering ditanya oleh ramai orang... Nak beli TV tapi mana lebih bagus 4K LED UHD atau 4K OLED? Basic Idea, apa itu OLED Teknologi dan LCD Panel dalam LED TV   sebelum aku menjawab; kalau ada yang nak Tanya soalan basic tentang tip2 nak beli TV seperti beza Plasma, LCD, LED?.... nak beli Saiz apa yang sesuai?...nak pasang Astro, Antena aje, Hyppo TV nak pakai jenis mana? sila ke Post yang pertama, disini .  Post ini hanya untuk membezakan 2 jenis Teknologi Skrin yang baru untuk rujukan bakal pembeli sahaja. Apa itu OLED? OLED adalah teknologi skrin yang dicipta oleh SHARP, teknologi ini adalah singkatan bagi perkat