Skip to main content

APA YANG BEST SANGAT HIDUP AKU NIE SAMPAI ORANG CEMBURU?:

Tak Ader Apa-Apa Pun.. tapi aku tetap bersyukur

Dah lama aku tak join tulis blog nie bukan apa keadaan tak m'izinkan.. aku ader lebih kurang 16 jam kredit hours lagi nak p'betulkan pointer aku yang jauh m'junam gara-gara terlibat dalam p'gaduhan bdk perempuan.. kenapa aku tak serik? soalan yang aku sendiri tak dapat jawab.. tapi mama ader jawapanya " tak ader manusia yang belajar dari kesilapan tanpa buat kesilapan"..

Dah dpt result exam, akhirnya aku bersedia untuk belajar dan dapat 4 flat tapi mungkin bukan nasib aku lagi sebab aku hanya dapat 3.86 aje.. aku ingat aku paling teruk aku dapat 3.92 (1A-) sebab aku memang mengarut aje untuk paper tue tapi paper itu aku dapat A, dan 2 paper yang aku dapat A- adalah paper yang aku jawab dengan bergitu yakin dan sombong... Allah tue maha adil kan.. siapa suruh aku belagak sangat..
Aku ader 1 sems lagi untuk cuba dapat GPA 4.00 dan 1 sems untuk praktikal (aku akan gred dgn 3.52).. sekarang nie kau tengah siapkan resume untuk hantar kat syarikat yang aku nak and syarikat yang aku ader saudara mara berjawatan tinggi.. aku paling benci orang guna 'cabel' nak cari kerja tapi bila aku mintak kerja dulu susah giler 3 bulan aku tak dapat aper2. So, aku sedar 1 perkara : tak ader kepentingan tak ader peluang.
Segamat banjir lagi..kalau berlarutan nampaknya akan tangguh masa naik sems.. tak ader cuti semesterlah.. Pada mulanya nak hantar barang balik dulu tapi semua jalan utama tak boleh lalu and kalau ader pun untuk kenderaan berat sahaja.. kereta kancil aku tue kalau nak cuba ader juga sampai sungai Muar nak naik kereta babah aku berlangar dgn kereta orang (dah Haram aku guna)... Sems nie aku duduk sorang2 lagi kat segamat, tapi tak lama dan kalau aku bosan aku bolah cari kerja part time.. tapi tengoklah dulu...
Ayun dah naik belajar kat KL, hebat lah tue.. sebulan Mara kasik RM650 aku kat sini PTPTN kasik RM275 aje.. sedih giler.. dah mula rasa malas nak sambung belajar MBS, kerja lebih baik.. Bulan 2 nanti ader interview untuk Penolong Pegawai Tadbir.. buat masa nie ambik aje semua peluang n pilih yang terbaik walaupun rasanya macam tutup periuk nasi orang lain yang lebih memerlukan.. itulah dunia..

Comments

Popular posts from this blog

Another Tips: Saya nak beli TV baru

okey, 7K hits means 2nd series of the post perlu dikeluarkan. So, kat sini nak kongsi Tips mudah yang boleh anda guna pakai untuk mencari TV paling sesuai untuk diri anda atau keluarga. Aku akan gunakan the simple tips untuk anda tahu TV mana yang sesuai; dari segi jenis TV (Plasma, LCD dan LED) dan juga segi Saiz (24" 36"41" atau sebesar mana yang sesuai) serta jenama yang practical untuk anda (Samsung, Sony, Panasonic, Toshiba, LG atau Sharp). Kali nie sedikit berbeza dengan Tip2 membeli Handphone yang lebih kearah cara nak dapat harga dan promosi yang terbaik; kat sini lebih ke arah tip memilih model TV yang terbaik. Start dengan; 1. Memilih jenis yang sesuai Antara Plasma, LCD dan LED yang mana sesuai? Jawapan yang selalu aku berikan kepada para pelanggan yang menanya adalah 1. Encik boleh tengok sendiri perbandingannya (Ajak tengok semua jenis kat kawasan pameran) 2. Boleh saya tahu jenis Signal yang Encik guna kat rumah? (Astro/Unifi/Internal@External Ant

Khasiat Kayu Sepang...gunakan untuk rawatan kulit dan luka kecik dalaman

As aku sibuk sikit semenjak dua menjak dengan kertas kerja yang tak siap2 dan GAGAL untuk kali ke 2.....paper yang aku ambik...maka jarangnya aku meng updatekan blog nie. Tapi janji tetap janji maka aku cari idea gak cerita terbaru yang mungkin boleh membantu ramai kawan2 perempuan diluar sana yang ada masalah kulit tapi tak nak abiskan banyak duit beli barangan kecantikan di pasaran yang tak tahu kesahihannya tue... lagi2 sekarang macam2 jenama tumbuh bak cendawan... Penah dengar tentang Kayu Sepang? Okey kalau anda baca blog aku mungkin anda tahu aku ada masalah kulit yang agak teruk... bekas luka disebabkan gigitan kutu kucing aku tue. Sebagai muslimah aku tak boleh upload gambar tanggan and kaki aku yang tak cantik tue di sini sebagai bukti tapi anggaplah ianya memang teruk...mungkin cari gambar orang lain sebagai contoh....dipendek kan cerita; aku dah pergi jumpa Dr Kulit; ubat sapu yang harganya cecah RM150.00 sebotol itu belum dicampur dengan harga consultation dengan

Another Tips: Saya nak beli TV Baru.... 4K LED UHD Vs. OLED

Dah hampir setahun aku upload tip nak beli TV baru... and selalunya aku uploadkan tip2 beli barangan lain... tapi disebabkan soalan-soalan yang ditinggalkan semakin banyak sehingga aku x perasan pun kena open loading tue..... hohoho... sampai bermingu soalan itu tak terjawab... maka aku upload 1 lagi post untuk menjawab soalan tentang Teknologi Baru TV yang sering ditanya oleh ramai orang... Nak beli TV tapi mana lebih bagus 4K LED UHD atau 4K OLED? Basic Idea, apa itu OLED Teknologi dan LCD Panel dalam LED TV   sebelum aku menjawab; kalau ada yang nak Tanya soalan basic tentang tip2 nak beli TV seperti beza Plasma, LCD, LED?.... nak beli Saiz apa yang sesuai?...nak pasang Astro, Antena aje, Hyppo TV nak pakai jenis mana? sila ke Post yang pertama, disini .  Post ini hanya untuk membezakan 2 jenis Teknologi Skrin yang baru untuk rujukan bakal pembeli sahaja. Apa itu OLED? OLED adalah teknologi skrin yang dicipta oleh SHARP, teknologi ini adalah singkatan bagi perkat